Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, March 12, 2007

E-shopping της κακιάς ώρας.


Έχω πει ξανά στο παρελθόν ότι αρκετές φορές έχω κάνει αγορές μέσω internet. Αν θέλω να αγοράσω περιφερειακά του υπολογιστή μου ή διάφορα αναλώσιμα ή διάφορα τεχνολογικά gadgets προτιμώ τις αγορές μέσω Internet γιατί συνήθως βρίσκω τα τελευταία μοντέλα φθηνότερα από ότι αν τα αγοράσω από κάποιο κατάστημα.

Το εγχώριο ηλεκτρονικό κατάστημα που προτιμούσα πάντα ήταν το E-shop. Τελευταία όμως άκουσα από δυο στενά μου πρόσωπα παράπονα εξυπηρέτησης και θυμήθηκα ένα post που είχε γράψει ο Jim-Hellas πρίν αρκετό καιρό παραπονούμενος για την εξυπηρέτηση τους επίσης. Τότε ακόμα δεν είχε πέσει κάτι ανάλογο στην αντίληψη μου.

Το πρώτο συμβάν έφθασε στα αυτιά μου μέσω ενός ξαδέρφου μου ο οποίος αγόρασε ένα laptop το οποίο ήταν προβληματικό μιας εξαρχής. Η μπαταρία του δεν φόρτιζε. Επικοινωνεί μαζί τους και το στέλνει πίσω προς αντικατάσταση. Δεν έχουν όμως άλλο το ίδιο, ούτε κάποιο άλλο παραπλήσιας αξίας για να το αντικαταστήσουν και ούτε δέχονται να επιστρέψουν τα χρήματα. Η επίσημη απάντηση τους είναι ότι τα χρήματα μένουν μέσα στον λογ/σμό του ως υπόλοιπο και μπορεί να επιλέξει κάτι άλλο να αγοράσει. Συγνώμη, αλλά δεν μιλάμε για 50-100 ευρώ. Μιλάμε για το κόστος ενός laptop και για μια περίπτωση που δεν ευθύνεται καθόλου ο ίδιος.
Το Amazon σε μια αντίστοιχη περίπτωση που είχα παραγγείλει κάτι DVD τα οποία τελικά δεν ήταν αυτά που ήθελα και τα επέστρεψα, μου γύρισε πίσω στο ακέραιο το ποσόν που είχα πληρώσει μέσα σε 2-3 μέρες και ας επρόκειτο για 30 ευρώ μόνο. Θα μου πείτε τι συγκρίνω τώρα.... Μα πως νομίζουν ότι μπορεί να πάνε μπροστά με τέτοια πολιτική?

Το δεύτερο συμβάν μου το μετέφερε εχθές βράδυ ο αδερφός μου. Είχε παραγγείλει μέσω internet κάτι που στοίχιζε 15 ευρώ. Είχε δηλώσει στην παραγγελία του να χρεωθεί η πιστωτική του κάρτα και είχε ορίσει τόπο παράδοσης το κατάστημα της Ρόδου γιατί δεν υπήρχε λόγος να χρεωθεί μεταφορικά την στιγμή που το σπίτι του απέχει από το κατάστημα ούτε 200 μέτρα. Όταν πήγε να το πάρει του ζητήσανε να πληρώσει μετρητά. Τους ρωτάει για ποιον λόγο, εφόσον είχε δηλώσει να γίνει η πληρωμή με πιστωτική. Κάτι άρχισαν να του λένε ότι και καλά είναι φασαρία για ένα τόσο μικρό ποσό κτλ. και προσπαθούσαν να τον πείσουν να πληρώσει μετρητά. Ζήτησε να επικοινωνήσουν με τα κεντρικά και εκείνοι του είπαν ότι είχε δηλωθεί πρώτος τρόπος πληρωμής τα μετρητά και δεύτερη επιλογή η πιστωτική. Κατά πάσα πιθανότητα το κλείσιμο ταμείου για το προσωπικό του εδώ E-shop point είναι όντως μεγάλη "φασαρία" και έτσι επεμβαίνουν στην παραγγελία και την αλλάζουν όπως τους βολεύει. Εν τω μεταξύ το ίδιο ακριβώς συμβάν είχε επαναληφθεί ξανά πριν μερικούς μήνες.
Είναι σαν να σου λένε αν θες κάτι μικρής αξίας θα πληρώνεις μετρητά. Κανένα πρόβλημα. Αλλά να το πουν να ξέρει και ο άλλος να πράξει ανάλογα.

Το e-shopping στην χώρα μας δεν εξελίσσεται προς το καλύτερο αλλά όπως λέει και ο Νίκος Δήμου στο άρθρο του στο τελευταίο RAM είμαστε η χώρα που το συγκεκριμένο κατάστημα που ξεκίνησε να δραστηριοποιείτε πρώτα και μόνο ηλεκτρονικά κατέληξε να έχει 36 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα γιατί προφανώς ο ελληνικός πληθυσμός δεν έχει τάση και έφεση στο ηλεκτρονικό εμπόριο εναντι αυτού που σημβαίνει κατά κόρον, δηλαδή ένα κανονικό κατάστημα να εξελιχθεί εντάσσοντας το ηλεκτρονικό εμπόριο στις δραστηριότητες του.
Αντί λοιπόν το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα να απλοποιεί τις διαδικασίες και να προσφέρει πλεονεκτήματα για να το προτιμούν έναντι του συμβατικού εμπορίου, δημιουργεί συνεχώς αισθήματα δυσπιστίας προς το καταναλωτικό κοινό. Και αυτό είναι πραγματικά θλιβερό...

12 comments:

An-Lu said...

Η αλήθεια είναι πως αν και "e" το e-shop, πάσχει ακόμα από πάσης φύσεως προβλήματα....

Anonymous said...

έξοχη η κριτική σου και χρήσιμη αλλά να σε ρωτήσω, τι μπορείς να (μ)πλέξαις με 5 λέξεις;

Debby said...

Καλησπέρα!

An-Lu! Δυστυχώς από ότι φαίνεται έτσι είναι... :-(

Gb, μόνο τα μπούτια μου θα πλέξω μου φαίνεται! Ασε να το εμπεδώσω πρώτα λίγο το θέμα και θα δω τι θα κάνω! ;-)

ralou said...

Και ύστερα αναρωτιέται ο ΝΔ γιατί το e-shopping δεν έχει μέλλον στην Ελλάδα.
Δεν φταίει μόνο η νοοτροπία του Ελληνα καταναλωτή αλλά όπως περιέγραψες και η νοοτροπία του επιχειρηματία.

(Μ΄όλο που πρέπει να ομολογήσω ότι η δική μου εμπειρία από το συγκεκριμένο e-shop είναι μέχρι τώρα άψογη. Μου άλλαξαν το ΜΡ3 μου που είχε πρόβλημα, με αποστολη την ίδια μέρα. Ισως να έτυχε.)

Zaphod said...

Το laptop μου είναι από εκεί και μου το άλλαξαν όταν κάηκε το τροφοδοτικό μέσα σε 15 μέρες.

Αν αυτό που λες έγινε με μοντέλο περσινό υπάρχει εξήγηση...άλλαξαν μοντέλο και το προηγούμενο έχει τελειώσει...τώρα θα μου πεις είναι αυτό δικαιολόγία; Σαφώς και όχι...στην Ελλάδα θέλουμε ακόμα χρόνια για να καταλάβουμε τι σημαίνει e-shopping και εμείς οι καταναλωτές και οι επιχειρηματίες

Debby said...

Ralou, δυστυχώς από παντού μπάζει το θέμα. Φταίει η νοοτροπία του Έλληνα που δεν δείχνει να του αρέσει αυτός ο νέος τρόπος εμπορίου και φυσικά ο μη επαγγελματισμός των επιχειρηματιών που σκέφτονται όσο επι το πλείστον βραχυπρόθεσμα...

Zaphod, ότι και να ήταν είχαν υποχρέωση τουλάχιστον να γυρίσουν πίσω τα χρήματα. Δεν είναι βαρύ να σου κράτάνε 700-800 ευρώ μέσα? Για ποιον λόγο?

Πάντως ούτε εγώ έχω κάποια προσωπική δυσάρεστη εμπειρία με το εν λόγω κατάστημα αλλά με αυτά που ακούω... όσο να 'ναι θα το σκεφτώ διπλά την επόμενη φορά...

melomenos said...

δεν έχω κάνει ακόμα ψώνια μέσο διαδυκτίου, να το τολμήσω;
δεν κατάλαβα αν γίνετε σε όλες τις εταιρίες αυτό ή μόνο στην e-shop?
καλημέρα

Alitovios said...

Ο Δήμου ως συνήθως λέει μαλακίες. Το Amazon στην Αγγλία έχει ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα logistics παγκοσμίως με αποθήκες τεραστίων διαστάσεων. Άρα το μοντέλο μόνο online είναι ανέφικτο. Τα δε eshop points ήταν μια εξαιρετική ιδέα για μείωση του κόστους διανομής. Αντί να έχεις πενήντα φορτηγά να κόβουν βόλτες όλη μέρα ανά την Ελλάδα για να μοιράζεις τις παραγγελίες φτιάχνεις σταθερά σημεία παραλαβής και μειώνεις δραματικά το κόστος. Δεν είναι καταστήματα, ούτε πουλάνε, ούτε στοκάρουν προϊόντα.

srm1033 said...

Γεια χαρά, έχω καμιά 3ετία που ψωνίζω απο το ιντερνετ. Καλά στο Αμαζον δεν το συζητώ, τουλαχιστον μια φορά το μήνα.Απο ελληνικά e-shop έχω αγοράσει μόνο μια βιντεοκάμερα απο το πλαίσιο, χωρίς να προκύψει κάποιο πρόβλημα. Το ηλεκτρονικό εμπόριο πάντως στην χώρα μας έχει ακόμα πολύ δρόμο.

Debby said...

Melomene! Εγώ το προτιμώ αρκετές φορές. Παράδειγμα βιβλία είναι πιο εύκολο να τα πάρεις μέσω internet αν ξέρεις τι θέλεις να πάρεις. Εξαρτάται τα προιόντα. Γενικά πάντως θα ήθελα να είχα την επιλογή να ψωνίζω από όλα τα είδη. Μην το φοβάσαι.
Απο Ελλάδα είναι πιο εύκολο για ευνόητους λόγους αλλά δυστυχώς οι ηλεκτρονικές αγορές από το εξωτερικό υπερέχουν σαφώς.

Alitovie! Καταρχήν το ότι υπάρχουν αποθήκες δεν σημαίνει ότι το εμπόριο δεν είναι καθαρά ηλεκτρονικό. Η καλή οργάνωση του εμπορίου ξεκινάει από τον τρόπο που διαχειρίζετε η εταιρεία τα εμπορεύματα της.
Οσον αφορά τα e-shop points θα διαφωνήσω ότι ο ρόλος τους είναι μόνο αυτός που αναφέρεις. Πρώτα πρώτα γιατί αν δεν θελει ή δεν μπορείς να παραλάβει από εκεί κάποιος επιβαρύνεται κόστος εξτρά μεταφοράς.Την οποία μεταφορά την έκανε courier πριν. Τώρα απλά την κάνουν υπάλληλοι του e-shop που όταν δεν προλαβαίνουν σε τρελαίνουν με την ώρα παράδοσης! Μετά αν κάποιος που δεν έχει ιδέα μπορεί να πάει εκεί να συζητήσει με πωλητή και να του κάνει εκείνος ηλεκτρονικά την παραγγελία του. Αρα η έννοια του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλάζει κάπως από την στιγμή που δεν χρειάζεται να έχεις καν υπολογιστή σπίτι σου για να την κάνεις. Στην ουσία σου πουλάει ο πωλητής. Το ξέρω απο πραγματικό γεγονός.
Δεν είναι τόσο αθώα η δημιουργία τόσων e-shop points...

Conviced! Ετσι είναι! Εγώ έχω καταλάβει ότι το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο είναι απλά πιο δυσκίνητο από αυτό του εξωτερικού! Κατά τ΄άλλα οι μεγάλες εταιρείες είναι σχεδόν πάντα αξιόπιστες!

Jim.Hellas said...

Όταν εγώ μιλούσα, κάτι ήξερα! :P

Έχω ακούσει πολλά παράπονα και από άλλους στο διαδίκτυο. Οπότε δεν είναι τυχαίο νομίζω...

Το απολύτως εκνευριστικό είναι ότι δεν δίνουν καμία μα καμία σημασία στα όποια παραπονά σου. Κοινώς, σε γράφουν μεταξύ ομφαλού και γονάτων...

Εγώ ακόμη δεν έχω πάρει απάντηση για το τι στο διάολο φταίει που εκείνη η παραγγελία μου έκανε έναν μήνα να φτάσει στα χέρια μου! Δεν ζητάω να μου πουν κάτι ιδιαίτερο, απλά ενα συγνώμη ρε γαμώτο!

Ούτε καν αυτό...

Ούτε καν ελέγχουν τα e-mails τους νομίζω...

ΚΑΦΡΟΙ!

Debby said...

Jim! Το να μην τους νοιάζει τι θα κάνεις μετά την απομάκρυνση από το ταμείο είναι χαρακτηριστικό του συνόλου του εμπορίου στην περιφέρεια της Ελλάδας! Δεν έχει να κάνει αν είναι ηλεκτρονικό ή όχι! Απλά στο ηλεκτρονίκο έχεις τουλάχιστον την απάιτηση να διαβάζουν τα mail που τους στέλνεις και να τα απαντάνε!
Ούτε αυτό δεν κάνουν!
Κάτι ήξερες εσύ από τότε!