Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, July 16, 2008

Μετασεισμικές δονήσεις

Εχθές πρωί πρωί αντί να μας ξυπνήσουν τα μωρά, μας ξύπνησε ο σεισμός, ο οποίος μου φάνηκε ατέλειωτος. Από τους σεισμούς που κάνει κάθε τόσο στην Ρόδο, αυτός ήταν διαφορετικός για μένα. Για πρώτη φορά ένιωσα τόσο δυνατό και τόσο μεγάλης διάρκειας σεισμό και για πρώτη φορά δεν είχα να σκεφτώ μόνο τον εαυτό μου και το ότι πρέπει να ντυθώ για να βγω στους δρόμους αλλά και τα μωρά! Μετά αναρωτήθηκα τι θα κάνω αν κατά την διάρκεια της μέρας που είμαι μόνη κάνει σεισμό. Ποιον θα πρωτοπιάσω???

Σήμερα το βράδυ, κατά τις 3 και κάτι, πετάχτηκα πάλι πάνω με ένα ανεπαίσθητο σχεδόν κούνημα από έναν (ελπίζω) μετασεισμό. Ο άντρας μου κοιμόταν του καλού καιρού. Όπως κάθε φορά που κάνει σεισμό! Μου κάνει εντύπωση γιατί γενικά κάνει ελαφρύ ύπνο και ξυπνάει σχεδόν με το παραμικρό. Τους σεισμούς όμως δεν τους παίρνει χαμπάρι καθόλου. Σε αντίθεση με εμένα που δεν γίνεται σεισμός χωρίς να τον αντιληφθώ.

Ίσως γιατί φοβάμαι τον σεισμό πιο πολύ από κάθε άλλο φυσικό φαινόμενο που προκαλεί καταστροφή. Τον φοβάμαι ίσως υπερβολικά γιατί δεν μπορείς να προστατευτείς από αυτόν κυρίως γιατί δεν προειδοποιεί. Από μια πυρκαγιά, μια πλημμύρα, έναν τυφώνα κτλ έχεις κάτι να σου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ο σεισμός δεν δίνει κανένα σημάδι για την εμφάνιση του. Έρχεται ξαφνικά, προκαλεί άμεσο πανικό και απλά ελπίζεις να μην είναι καταστροφικός.

Ίσως πάλι κάνω λάθος όταν λέω ότι τίποτα δεν μας προειδοποιεί για ένα σεισμό. Και φυσικά δεν αναφερόμαι στους σεισμολόγους οι οποίοι δεν ξέρουν την τύφλα τους και αναρωτιέμαι και εγώ όπως ο Mogwai σε ένα παλιότερο του post, τι ενημέρωση μας προσφέρουν τελικά με τις πληροφορίες που μας δίνουν. Ίσως η ίδια η φύση μας προειδοποιεί, και εμείς απλά είμαστε πολύ απασχολημένοι να την ακούσουμε (ή απλά κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου!). Τα ζώα γενικά αντιλαμβάνονται αμέσως έναν επικείμενο κίνδυνο, γιατί λειτουργούν σε άμεση επαφή με το περιβάλλον τους και με τα αρχέγονα ένστικτα τους. Αν αντιληφθούν κίνδυνο, ή κρύβονται ή σιωπούν περιέργως ή μπορεί και να δείχνουν την ανησυχία τους.
Σημασία έχει ότι νιώθουν τον κίνδυνο. Σε αντίθεση με τον άνθρωπο που μπορεί να έχει αναπτύξει την νοημοσύνη του, αλλά με κόστος την αποκοπή του από την μητέρα φύση και τα ένστικτα του. Αυτό το αντιλήφθηκα όταν το πρωί του σεισμού που ξυπνήσαμε διαπίστωσα ότι δεν ακουγόταν τίποτα. Ούτε πουλί να κελαηδάει, ούτε σκυλί να γαβγίζει, ούτε τζιτζίκι να τραγουδάει όπως άλλες μέρες. Ακούγονταν μόνο οι φωνές αυτών που είχαν βγει έξω από τα σπίτια τους και ο θόρυβος των αυτοκινήτων στους δρόμους. Μόλις πέρασε ένα μισάωρο από την ώρα του σεισμού, προστέθηκε και πάλι του τραγούδι της φύσης. Και τότε άφησα ένα ουφ ανακούφισης!

Αλήθεια, ξέρει κανείς γιατί οι σεισμοί γίνονται κατά βάση καλοκαίρι και συνήθως πρωινές ώρες? Έχουν πει τίποτα οι σεισμολόγοι για αυτό ή είναι και αυτό ένα από τα θέματα που ερευνούν και πόρισμα δεν βγάζουν?

7 comments:

philos said...

Στο τελευταίο σου ερώτημα, θα σου πω ότι δεν έχει κάποια βάση. Σεισμοί γίνονται κάθε ώρα και στιγμή, στην Ελλάδα και στον κόσμο. Δες σε ένα σεισμολογικό ινστιτούτο πόσοι σεισμοί λαμβάνουν χώρα κάθε ώρα! όλων των μεγεθών!

Τωρα για τα ζώα όλοι ξέρουν ότι αντιλαμβάνονται τις δονήσεις του ήχους που διαδίδεται στο εδάφος μερικά λεπτά νωρίτερα αν ο σεισμός ερχεται από βαθιά. Και ήδη κυκλοφορεί και συσκευή που μπορεί να σε προειδοποιησει μισό λεπτό νωρίτερα. Θα την αγόραζες?
;)

thras said...

καλημέρα!!! ψάχνοντας στο νετ για το δίσκο 666 βρήκα ένα σχόλιό σου που έλεγες ότι τον έχεις! θα ήταν δυνατό να μου στείλεις με μέιλ το κομμάτι που τραγουδά η ειρήνη παππά????? σου αφήνω το μέιλ μου για να μπορείς να επικοινωνήσεις! thrasskalai@yahoo.gr

Debby said...

Καλημέρα!

Philos!! Όντως το ερώτημα μου είναι άκρως προσωπικό και έχει να κάνει μόνο με την δική μου εμπειρία με τους σεισμούς. Θέλω να πω, ότι χρόνια τώρα δεν θυμάμαι να έκανε σεισμό χειμώνα καιρό και αυτό απλά με κάνει και αναρωτιέμαι. Τώρα αν στην άλλη άκρη του κόσμου, κάνει σεισμούς ανεξαρτήτως κλιματολογικών συνθηκών αυτό δεν μου λέει κάτι για το γεγονός ότι εδώ που ζω κάνει σεισμούς σχεδόν αποκλειστικά καλοκαίρι.

Δεν το ήξερα ότι έχουν βγάλει συσκευή που σε ειδοποιεί όταν πρόκειται να κάνει σεισμό! Εννοείται πως θα την αγόραζα αν ήμουν σίγουρη για την αξιοπιστία της. Γιατί όμως έχω την εντύπωση ότι ναι μεν θα λειτουργεί αλλά με πολλά "αλλά"?? :-)

Θρασύβουλε! Το έχω όντως μόνο που με τις ανακατατάξεις στο σπίτι λόγω του ερχομού των μικρών ιδέα δεν είχα που μπορεί να το είχα βάλει! Ας είναι καλά όμως τα torrent και μπόρεσα και κατέβασα το άλμπουμ ολόκληρο. Το τραγούδι (ο θεός να το πει!) που θες λέγεται Infinity και στο έστειλα ήδη με mail!
Με αυτό σου το σχόλιο πάντως μου θύμησες πολλές στιγμές που είχα σχεδόν ξεχάσει! ;-)

thras said...

σ'ευχαριστώ πολύ πολύ πολύ!! τι στιγμές είχες ξεχάσει??

Aνεμος said...

οντως δεν σε προειδοπηει και ειναι τρομαχτικο οπως και οι φωτιες ευχομε να σβησουν στο πανεμορφο νησι τα τραγουδια τέλεια.αν δεν εχεις αντιρηση σε βαζω στο μπλογκ μου

An-Lu said...

Deppy μου...ξεχνάς ότι στα καθ'ημάς οι δύο μεγάλοι σεισμοί που είχαμε στην Αττική (το 1981 και το 1999) ήταν Φεβρουάριο και Σεπτέβριο αντίστοιχα...άρα μάλλον είναι συμπτωματικό, χώρια που όταν είσαι ξαπλωμένος, νιώθεις πιο πολύ τις δονήσεις απ' ότι αν είσαι όρθιος.

Debby said...

Καλημέρα!

Θρασύβουλε! Παρακαλώ, δεν κάνει τίποτα! Οσο για τις στιγμές... είναι πλέον παρελθόν και είναι φοβερό πόσα πράγματα ξεχνάμε με την πάροδο του χρόνου.

Aneme! :-)

An-Lu! Του Σεπτεμβρίου τον θυμόμουνα μιας και πιο πρόσφατος. Πάντως δεν ήταν και χειμώνας τότε. Κάνει ζέστη ακόμα τον Σεπτέμβρη. Αλλά όπως λες μάλλον είναι τελείως συμπτωματικό. Όσο για το ξαπλωμένος δεν ξέρω γιατί θυμάμαι αρκετές φορές να έχω ταρακουνηθεί στο γραφείο όντας όρθια! Αλλά πάντα πρωινές ώρες.