Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, November 29, 2006

Η αληθινή έννοια της μοιχείας.


Η πρωταρχική έννοια της μοιχείας είναι το να κάνεις έρωτα με κάποιον άλλον από εκείνον με τον οποίο είσαι παντρεμένος. Η αληθινή έννοια της λέξης όμως είναι το να κάνεις έρωτα όταν δεν είσαι ερωτευμένος.

Ο άλλος άνθρωπος μπορεί να είναι ο σύζυγος σου ή η γυναίκα σου, αν όμως δεν είσαι ερωτευμένος, τότε το να κάνεις έρωτα μαζί του είναι μοιχεία.

Κι ο άνθρωπος είναι ένα σύνθετο φαινόμενο. Σήμερα μπορεί να είσαι ερωτευμένος με τη σύζυγο σου – ναι, ξέρω πως είναι δύσκολο και σπάνιο, συμβαίνει όμως – και τότε, το να κάνεις έρωτα μαζί της είναι προσευχή, είναι λατρεία, είναι επικοινωνία με το θεό. Κι αυτή η επικοινωνία μπορεί να συμβεί ακόμα και με μια γυναίκα με την οποία δεν είσαι παντρεμένος. Κι αν υπάρχει έρωτας, τότε δεν είναι μοιχεία. Αν όμως δεν υπάρχει έρωτας, τότε ακόμα και αυτό που κάνεις με την ίδια σου τη σύζυγο, είναι μοιχεία.

Osho

Κάτι τέτοια έλεγε και τον διώχνανε από παντού!

Όπως και να έχει, ίσως και εγώ να σας γίνω βαρετή παραθέτοντας συνέχεια αποσπάσματα από ομιλίες του, όμως αυτός ο άνθρωπος περιέγραψε με λέξεις πολλά από αυτά που ήδη υπήρχαν μέσα μου και δεν θα μπορούσα ποτέ να τα εκφράσω τόσο απλά και περιεκτικά.

19 comments:

mamani said...

Δεν τον ξέρω τον κύριο. Είδα, λίγο διαγώνια είναι η αλήθεια, για αυτόν στην wikipedia. Μιας και μου τον σύστησες θα κάνω τη γνωριμία μαζί του όταν θα έχω περισσότερο χρόνο. Thanks.

Debby said...

Καλώς την Mamani! Που χάθηκες εσύ?
Να τον διαβάσεις.
Γιατί όχι? Είτε τον βρεις ενδιαφέρον είτε όχι δεν χάνεις τίποτα.

Η αλήθεια είναι όμως ότι πολλές από τις ιδέες του είναι τελείως αναρχικές θα έλεγε κανείς!

Alitovios said...

Κάποτε μπορεί να τον έδιωχναν αλλά σήμερα τα βιβλία του πουλάνε σαν ζεστό ψωμάκι.

Debby said...

Καλά κάνουν Alitovie!! Εδώ πουλάνε άλλοι και άλλοι!!

Jason said...

Δεν είναι μοιχεία αυτό.
Καταρχάς δεν υπάρχει πρωταρχική και αληθινή έννοια. Η έννοια της λέξης είναι μία - από 'κει και πέρα μπορεί να επιδέχεται πολλές ερμηνείες.
Η έννοια του όρου της μοιχείας αντιστοιχεί στην απιστία και δη στη συζυγική απιστία.
Αλλά ακόμα και να μην το πάρουμε ακριβώς έτσι, η μοιχεία αναφέρεται τέλος πάντων σε κεράτωμα. Η αρνητική σημασία της λέξης αυτής οφείλεται στην παράβαση ηθικών κανόνων προς τον άνθρωπο τον οποίο κερατώνεις, όχι προς αυτόν με τον οποίο τη διαπράττεις.

Συμφωνούμε με τον κύριο ότι το να κάνεις έρωτα με κάποιον τον οποίο δε θέλεις πραγματικά δεν είναι όμορφο πράγμα.
Δεν είναι απέναντι σε αυτόν όμως και δεν είναι απέναντι στον εαυτό σου.
Δεν έχει να κάνει με κάποιον τρίτο, δεν κερατώνεις κάποιον. Δεν είναι μοιχεία.

Θα μου πεις, με τις λέξεις παίζεις τώρα.
Όχι εγώ. Αυτός παίζει απλώς δεν παίζει καλά εδώ.

ΥΓ1: (Παραλείπω επίσης να σχολιάσω ότι η συζυγική απιστία δεν έγκειται μόνο στο να κάνεις έρωτα και γενικά μία σχέση δεν έγκειται μόνο σ' αυτό, αλλά τέλος πάντων, δεν ήταν εκεί το point της παραγράφου, αυτό το προσπερνάμε.)
ΥΓ2: Όντως δεν τον είχα υπόψη μου, αλλά βλέπω ότι είναι ενδιαφέρον τύπος.
ΥΓ3: Τα μισά σου post παίρνουν ως αφορμή κάποια ρήση - η απορία μου είναι αν όντως έχεις διαβάσει τόσο πολύ στη ζωή σου, ή αν απλώς το θέμα είναι ότι εδώ στο blog σου αποφασίζεις να σχολιάσεις πράγματα που σε έχουν απασχολήσει ή που σε έχουν κάνει εντύπωση, και επομένως είναι φυσικό πολλά από αυτά να είναι από βιβλία.

Parafonos said...

μοιχεία δεν είναι το να κάνεις έρωτα με την ερωμένη σου, μα το να επιστρέφεις για το υπόλοιπο της νύχτας στο κρεβάτι μιας γυναίκας που δεν αγαπάς...

Debby said...

Jason!!! πέρα από την σημασία της μοιχείας σαν λέξη, η έννοια της είναι πλέον παρωχημένη. Εσύ σαν νέος θα έπρεπε ήδη να έχεις εντρυφήσει στο ότι η μοιχεία σαν έννοια σε σχέση με την κοινωνία δεν έχει καμιά αξία και χρησιμότητα στην σημερινή και κυρίως σε μια μελλοντική κοινωνία.
Η λέξη όμως αυτή με την έννοια (την λάθος όπως λες) που δίνει ο osho έχει απόλυτη ουσία για τον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά.
Διαβάζοντας αποσπασματα από αυτά που είπε πιθανόν να σε ξενίζουν. Ομως αυτός είχε εστιασει στον άνθρωπο και είχε εναντιωθεί σε κάθε θεσμό και κανόνα σχεδον που διέπει τον κόσμο που ξέρουμε. Αν έχεις στο μυαλό σου τον άνθρωπο τίποτα δεν θα σου φανεί λάθος. Ισα ίσα που αυτά που λέει προάγουν σωστές σχέσεις.

Και όχι Jason... Δεν έχω διαβάσει τόσο πολύ στην ζωή μου!! Ισως έχω διαβάσει λιγότερο από τον καθένα που έρχετε και γράφει σε αυτό το blog. Αλλά αυτά τα λίγα που έχω διαβάσει, κάποια από αυτά έστω, έχουν γίνει μέρος και ένα με την ζωή μου την ίδια. Δεν είναι απλώς ένα κομμάτι που διάβασα και βρήκα εκκεντρικό. Είναι κάτι που μου έμεινε στο μυαλό με τον Α ή τον Β τρόπο και έχει να κάνει με πραγματικές μου εμπειρίες και σκέψεις.
Το ότι χρησιμοποιώ κομμάτια από βιβλία συμβαίνει γιατί ο λόγος μου είναι πολύ φτωχός για να πω αυτά που θέλω.
That's all!

Parafone, κάπου το είχα διαβάσει αυτό και ναι... λέει το ίδιο μετο post. Και φυσικά έχει δίκιο αυτός που το είπε!

Reactor69 said...

O Osho τα λέει μια χαρά, αλλά συγχέει τη μοιχεία, "το να κάνεις έρωτα με κάποιον άλλον από εκείνον με τον οποίο είσαι παντρεμένος", με την απιστία "το να κάνεις έρωτα, όταν δεν είσαι ερωτευμένος".

Η μοιχεία είναι μια ξεκάθαρη και στεγνή έννοια. Είσαι νόμιμα, και βάσει κάποιων θεσμών, παντρεμένος-δεσμευμένος με έναν άνθρωπο, και διατηρείς ταυτόχρονα σχέση σεξουαλική με κάποιον άλλο.
Η απιστία, σε αντίθεση με τη μοιχεία, είναι μεγάλη κουβέντα...
Τις περισσότερες δε φορές, γίνεται, πρώτα, σε βάρος του εαυτού μας.

Debby said...

Καλημέρα Reactor!
Οι έννοιες είναι γεγονός πως είναι μπερδεμένες από μόνες τους και ο ίδιος ο Οsho είχε πει ότι είναι πολύ δύσκολο με τις υπάρχουσες λέξεις που έχουμε στην διάθεση μας να περιγράψουμε κάτι, για τον απλούστατο λόγο, ότι όλες οι λέξεις κουβαλάνε μια ιστορία και μια προκατάληψη πάνω τους.
Εν κατακλείδι, όταν μιλάμε για μοιχεία, παίρνουμε ως δεδομένο ότι ο έτερος σύντροφος είναι κατά κάποιο τρόπο κτήμα μας και άρα ανελευθερος να πράξει όπως νιώθει. Και επειδή η ίδια η φιλοσοφία του Osho δεν δεχόταν αυτήν την θεώρηση, προσαρμόζει την έννοια της μοιχείας στα δικά του δεδομένα.
Τόσο απλά.
Δεν πρόκειται δηλαδή για μια αυθεντική αλήθεια αυτό που λέει. Πρόκειται για μια αλήθεια όταν η φιλοσοφία σου όλη την υποστηρίζει.

Anonymous said...

Καλημέρα & από΄μένα!
Προσωπικά λάτρεψα τη φράση του Parafonou ! Και για μένα αυτό είναι μοιχεία τελικά & νομίζω & ο Osho αυτό ήθελε να μας κάνει να νιώσουμε! Πως τη μοιχεία τη διαπράττουμε σε βάρος κάποιου με τον οποίο είμαστε ερωτευμένοι... Αγαπημένοι μου φίλοι Jason & Reactor 69, προσπαθήστε απλώς να δείτε το πράγμα πιό φιλοσοφικά, πιό "ανοιχτά"! Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: τί είναι στην τελική ο γάμος; Μην τον βλέπετε, καλοί μου, απλώς σα θεσμό γιατί εξάλλου στις πρωταρχικές (όχι στις πρωτόγονες!) κοινωνίες δεν ήταν θεσμός: ήταν & είναι (για όσους τον θέλουν πετυχημένο), η επισημοποίηση μιας όμορφης ερωτικής σχέσης! Και επειδή ως τέτοια καρποφορούσε, κατέληξε να γίνει θεσμός αφού βοηθούσε τους ανθρώπους να νιώθουν πιό όμορφα, πιό ευτυχισμένοι, αφού στήριζε την κοινωνία μας! 'Ομως, ως ερωτευμένος, δεν διαπράττεις μοιχεία απέναντι στον έρωτά σου, στον εαυτό σου τον ίδιο δηλαδή, όταν απιστήσεις στον άνθρωπο που σου εμπνέει όλο αυτό τον έρωτα & με τον οποίο έχεις φτιάξει αυτή την όμορφη σχέση;;; Έτσι νομίζω προσέγγιζε το θέμα & ο Osho! Ίσως η μεμονωμένη παράθεση των συγκεκριμένων παραγράφων από τα λεγόμενά του δε βοηθά να κατανοήσουμε τον όλο τρόπο σκέψης του...
Δεν ξέρω αν μπόρεσα να σας δώσω να καταλάβετε τί ακριβώς εννοώ! Εν κατακλείδι, νομίζω δηλαδή πως ο φιλόσοφος Osho, σ΄αυτή του τη θεώρηση αυτό που ήθελε να μας κάνει να νιώσουμε, είναι πως είναι μοιχεία απέναντι στον εαυτό μας τον ίδιο, το να παντρευόμαστε άλλους, από αυτούς με τους οποίους είμαστε ερωτευμένοι!!!
Και ναι Debby μου, εγώ σ΄αυτό συμφωνώ & επαυξάνω!
Φιλιά σε όλους

Reactor69 said...

Καλημέρα και σε σένα Debby!

"Δεν πρόκειται δηλαδή για μια αυθεντική αλήθεια αυτό που λέει. Πρόκειται για μια αλήθεια όταν η φιλοσοφία σου όλη την υποστηρίζει."

Αν με αφήσεις να συμπληρώσω, "και ο τρόπος ζωής σου", τότε σε αυτή τη βάση η έννοια απιστία γίνεται κι αυτή πιο ξεκάθαρη.
Το ερώτημα είναι:
Από τη στιγμή που είσαι ελεύθερος(θεωρητικά) να επιλέξεις να πιστέψεις σε έναν άνθρωπο, τότε οποιαδήποτε μεταβολή του ψυχισμού και της διάθεσής σου είναι απιστία ή απλά αλλαγή πίστης; Σήμερα νιώθω ερωτευμένος με την Μαρία, αύριο την αγαπώ, μεθαύριο ερωτεύομαι την Αρτεμις!
Δεν θα είμαι άπιστος αν προσπαθήσω να καταπνίξω τον έρωτά μου για την Αρτεμις;
Τί μας δένει, λοιπόν, με την πίστη, αν όχι το ένστικτο και η φύση μας; Και τι μας κάνει να προσπαθούμε να το κατευνάσουμε όταν εμφανίζεται μια Αρτεμις;

liodara said...

Adilamvanomai apo poia apopsh to leei o filosofos...Omologw pws den to hxera kai pote den to eixa skeftei etsi...To na kaneis erwta giati etsi prepei h giati etsi 8elei o syzygos einai tragiko....apo th stigmh pou einai mia 8eia enwsh psuxhs kai swmatos o erwtas...ti na peis...? mallon oi perissoteroi an8rwpoi exoun diapraxei moixoia...opws to skeftomai twra pleon...!

Alitovios said...

Πάντως αφού σου αρέσει ο Osho θα σου πρότεινα να διαβάσεις και τον Tolle (The power of Now) αν και είναι πιο δύσκολος.

Debby said...

Ηλιαχτίδα, καλημέρα και σε σένα ( αν και μεσημέριασε για τα καλά πια!)! Το ότι συμφωνούμε είναι ελπιδοφόρο!! Συνήθως διαφωνούμε!! Αλλά αυτό έχει περισσότερο ενδιαφέρον!

Reactor, νομίζω ότι οι μεταβολές στα αισθήματα είναι φυσικές. Το ενδιαφέρον που έχει ο κάθε άνθρωπος δεν εξαντλείται τόσο εύκολα όπως επίσης και η ποικιλία των αισθημάτων που δημιουργεί στον άλλον. Η επιπολαιότητα σε αυτήν την περίπτωση δημιουργεί ένα πρόβλημα. Το ίδιο όμως πρόβλημα και χειρότερο προκαλεί η πεποίθηση ότι τα αισθήματα «πρέπει» να μένουν σταθερά ίδια με την πάροδο των χρόνων.
Δεν μπορώ να σου απαντήσω σχετικά με την έννοια άπιστος-η γιατί δεν μπορώ να την νιώσω πλήρως σαν έννοια. Πίστη σημαίνει ακολουθώ κάτι τυφλά χωρίς να βλέπω τι άλλο υπάρχει γύρω μου. Προσωπικά προτιμώ να βλέπω τι άλλο υπάρχει γύρω μου και να κάνω την επιλογή μου στο τι θα ακολουθώ κάθε φορά.
Στο ερώτημα που μου παραθέτεις απλά βρίσκεσαι (έκτακτα και ξαφνικά ίσως – γιατί αυτά συνήθως δεν συμβαίνουν ούτε έκτακτα ούτε ξαφνικά) στο σημείο που ίσως χρειάζεται να επιλέξεις. Λέω ίσως γιατί υπάρχει περίπτωση να μην χρειάζεται καν. Το πώς θα χαρακτηριστεί κανείς, ανάλογα με το τι θα επιλέξει είναι το τελευταίο που πρέπει να μας απασχολεί! Το ότι το ένστικτο μας, συνήθως μας οδηγεί αλλού από εκεί που μας οδηγούν οι κανόνες που έχουμε θέσει στην ζωή μας είναι κάτι που αξίζει να μας προβληματίσει. Και φυσικά, αυτό που μας κάνει και προσπαθούμε να κατευνάσουμε τα ένστικτα μας είναι σαφώς οι κοινωνικοί άγραφοι κανόνες και οι θεσμοί.

Liodara, όπως είπα και στον Jason παραπάνω, εξαρτάται από ποια πλευρά θα το δεις το θέμα. Από την κοινωνική ή από την ανθρώπινη. Αν το δεις από την ανθρώπινη πλευρά θα βρεις πολλά περισσότερα κρούσματα μοιχείας από ότι αν το δεις από την κοινωνική πλευρά. Που ούτε σε αυτήν είναι λίγα φυσικά!!

Alitovie, θα τον έχω στα υπόψη και αυτόν!! Αν και όταν αρχίσω ένα βιβλίο και για κάποιο λόγο (οποιοδήποτε) δεν μπορεί να με κρατήσει, το αφήνω και εγώ με την σειρά μου στην ησυχία του!

Anonymous said...

Η μοιχεία προϋποθέτει 3 minimum.
Αν κάποιος δεν είναι γενικά ερωτευμένος, τότε το να κάνει έρωτα με τον/την σύντροφό του ή έστω και με μία πόρνη ή έναν ζιγκολό καλό δικό του/της κάνει και ξεχαρμανιάζει. Δηλαδή η ύπαρξη τρίτου ή μη είναι σημαντικός παράγωντας!

Τώρα αν είναι μοιχεία το να βάζεις με το νου σου διάφορα, τότε κανένας δεν πρόκειται να περάσει την πύλη του Παραδείσου
Είμεθα όλοι ένοχοι μοιχείας Αγιε Πέτρο μου!
;)

Debby said...

Philos, καλέ μου, η όλη φιλοσοφία του osho είναι επίσης κατά του ξεχαρμανιάσματος!!!!!

Θεωρεί ότι όταν ένας άνθρωπος κάνει έρωτα είναι κάτι παραπάνω από μια σεξουαλική πράξη. Υπό αυτές τις συνθήκες ο σύντροφος είναι η ουσία και όχι η πράξη καθ'αυτή.

Τώρα το αν τις "περίεργες" σκέψεις που μπορεί να κάνει κανείς άλλοι τις ονομάζουν μοιχεια (ηθικοπλάστες), άλλοι αμαρτία (θρησκείες) αυτό μάλλον δεν τον απασχολεί! Ουτε εμένα βασικά!!

synas said...

Πάντως, όταν κάνεις έρωτα με 2, διαπράττεις "μοιχεία" είτε προς τον παλιό είτε προς τον καινούριο έρωτα... Εκτός αν είσαι ερωτευμένος και με τους δυο!! Αυτό προβλέπεται;;

Debby said...

Ολα προβλέπονται. Αρκεί να τα μπορεί κανείς Synas.
Δεν υπάρχουν αυθεντίες και δογματισμοί σε αυτά τα πράγματα.

kdal said...

Τα τελευταία χρόνια πολλοί νέοι οδηγούνται σε προγαμιαίες σχέσεις, σχέσεις δηλαδή που συνάπτουν με το ίδιο ή το αντίθετο φύλο εκτός γάμου. Εδώ θα μιλήσουμε για σχέσεις με το αντίθετο φύλο και σε επόμενο άρθρο θα μιλήσουμε και για σχέσεις με το ίδιο φύλο.

Πολλοί γονείς δίνουν συγχαρητήρια στα παιδιά τους διότι έγιναν επιτέλους άνδρες/γυναίκες. Αξίζουν όμως συγχαρητήρια ? Αν αναλογισθούμε τις συνέπειες μάλλον δεν αξίζουν. Εν συντομία:

Δύο άτομα ανά 100 (2%) του Ελληνικού πληθυσμού καταλήγουν με κάποιο αφροδίσιο νόσημα όπως ΑΙDS (ΕΪΤΖ), Ηπατίτιδα Β, Γονόρροια-Βλενόρροια, Έρπη γεννητικών οργάνων (HSV), Γεννητικά κονδυλώματα (HPV), Τριχομονάδες, Σύφιλη, Ψείρες του εφηβαίου, Μη ειδική ουρηθρίτις, Χλαμύδια, Μυκητίαση κλπ. Φαντάζομαι κανείς μας δεν θέλει να καταλήξει με κάτι τέτοιο. Στις εκδιδόμενες γυναίκες το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά μεγαλύτερο και φτάνει και το 40%.

Σύμφωνα με στατιστικές μελέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 10% των γυναικών στην Ελλάδα έχει ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη και καταλήγουν σε έκτρωση (φόνο) του παιδιού τους. Αυτό ισοδυναμεί με περίπου 300.000 εκτρώσεις το χρόνο στην Ελλάδα. Από αυτές το 20% ή περίπου 60.000 εκτρώσεις γίνονται από κοπέλες μέχρι 16 ετών. Συνέπεια αυτών των εκτρώσεων είναι περίπου το 7% κοριτσιών γυμνασίου να μένουν στείρα. Αυτό ισοδυναμεί με 4.200 κορίτσια το χρόνο στην Ελλάδα. Πόσοι άντρες θα επιθυμούσαν να παντρευτούν και να ζήσουν με μια στείρα κοπέλα ?
Άλλες πιθανές επιπτώσεις των εκτρώσεων είναι: Διάτρηση της μήτρας, Ρήξη τραχήλου, Εμφάνιση προδρομικού πλακούντα, Μελλοντική εξωμήτρια κύηση, Ενδομητρίτιδα, Ενδοτραχηλίτιδα, Πυελική φλεγμονή, Δευτεροπαθή αμηνόρροια ή στείρωση, Ενδομήτριες συμφύσεις, Ανεπάρκεια εσωτερικού τραχηλικού στομίου, Αυξημένη περιγεννητική νοσηρότητα και θνησιμότητα, Καθ’ έξιν αποβολές, Πρώιμους τοκετούς κλπ.
Επίσης μελέτες έδειξαν ότι ο κίνδυνος καρκίνου του μαστού διπλασιάζεται για τις γυναίκες που κάνουν έκτρωση στην πρώτη εγκυμοσύνη και πολλαπλασιάζεται με δύο ή περισσότερες εκτρώσεις. Ο αυξημένος κίνδυνος καρκίνου του μαστού, αν και έχει τεκμηριωθεί καλά, δεν αποκαλύπτεται συνήθως στις γυναίκες που επιζητούν την έκτρωση. Η έκτρωση ενέχει πολλούς κινδύνους για την σωματική υγεία, που γίνονται πιο σύνθετοι για περισσότερες από μία εκτρώσεις και για εκτρώσεις που γίνονται στα τελευταία στάδια της κύησης. Πολλές γυναίκες μπορεί να υποστούν βλάβες στο αναπαραγωγικό τους σύστημα χωρίς να το διαπιστώσουν και μόνο μετά από χρόνια να ανακαλύψουν ότι είναι στείρες ή κάτι ακόμα χειρότερο. Η έκτρωση μπορεί να κάνει τις επόμενες κυήσεις περισσότερο επικίνδυνες, συντελώντας έτσι στην αύξηση της θνησιμότητας των μητέρων κατά τις επιθυμητές κυήσεις. Κάθε γυναίκα που σκέπτεται την έκτρωση θα πρέπει να λάβει υπ' όψιν την πιθανότητα να υποστεί βλάβες στην υγεία της.

Μα υπάρχουν και προφυλάξεις θα μου πείτε.
Διαβάστε τι λέει ειδικός γυναικολόγος:

«Η χρήση των αντισυλληπτικών στην ηλικία της εφηβείας δημιουργεί προβληματισμό όσον αφορά την κατηγορία του χαπιού που θα πρέπει να χρησιμοποιείται (mini-dose – normo-dose), τις ενδεχόμενες παρενέργειες όπως καρδιοαγγειακά επεισόδια αλλά και η πιθανή δυστροφία των ιστών στόχων, όπως ο μαζικός αδένας, οι ωοθήκες κ.α. Η χημική αντισύλληψη στο κόλπο μπορεί να έχει θέση μια και μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα και με μεγάλη ανοχή από τον χρήστη. Το ενδομητρικό σπείραμα αντενδείκνυται λόγω μειωμένης ανεκτικότητας από τους χρήστες (άλγος υπογαστρίου, μητρορραγίες,)αλλά και του αυξημένου κινδύνου ενδοπυελικών φλεγμονών που είναι δυνατόν να επηρεάσει την μετέπειτα αναπαραγωγική δυνατότητα της εφήβου».

Ναί θα μου πείτε αλλά υπάρχουν και προφυλακτικά. Πηγαίνοντας όμως σε διάφορα sites (π.χ wikipedia) θα δείτε ότι τα προφυλακτικά έχουν ποσοστό επιτυχίας 85%. Δηλαδή σε 15 στις 100 περιπτώσεις μπορεί να συμβούν όλα τα παραπάνω (ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, μετάδοση αφροδισίου νοσήματος κλπ.)

Ωστόσο ο καθηγητής της Δερματολογίας του Πανεπιστημίου Aθηνών κ. Aνδρέας Kατσάμπας, συνιστά «Προφυλακτικό σε όλες τις σχέσεις», «ακόμη και στις μονογαμικές». «Mπορεί κανείς να είναι βέβαιος για τη δική του μονογαμικότητα όχι όμως και του συντρόφου του. Kαι εμείς που βρισκόμαστε αντιμέτωποι με διάφορες καταστάσεις, μπορούμε να πούμε ότι συχνά εκπλησσόμεθα με την πολυγαμικότητα των υποτιθέμενων μονογαμικών».
Τουλάχιστον ας γλιτώσουν 85 στους 100. Ναι αλλά αν εγώ είμαι στους 15 ? Εδώ βέβαια ο κ. Κατσάμπας κάνει ένα ωραίο σχόλιο: «εκπλησσόμεθα με την πολυγαμικότητα των υποτιθέμενων μονογαμικών»! Γιατί όμως αυτή η πολυγαμικότητα ? Διότι αγαπητέ μου αναγνώστη άμα κάποιος μάθει να αλλάζει πρόσωπα δεν είναι εύκολο να περιοριστεί σε ένα πρόσωπο. Το ακούμε συχνά ανάμεσα στους άνδρες: «το ίδιο φαγητό θα τρώμε κάθε μέρα ?» Αν ένας έχει μάθει την “ποικιλία” τότε δεν είναι εύκολο να κόψει αυτό το πάθος. Μερικοί νομίζουν ότι μετά το γάμο αυτά διορθώνονται. Δυστυχώς δεν διορθώνονται. Τα ανθρώπινα πάθη δεν είναι εύκολο να διορθωθούν χωρίς προσωπική προσπάθεια και πνευματικό αγώνα. Άρα η πολυγαμικότητα είναι μια ακόμη συνέπεια διότι ένα παιδί που ξεκινάει στα 15 του χρόνια δεν μπορεί να μείνει μια ζωή με αυτόν/αυτή που γνώρισε σε αυτή την ηλικία. Θα γνωρίσει και άλλους μέχρι να φτάσει (αν ποτέ φτάσει) στο γάμο.

Τέλος μια ακόμα επίπτωση είναι η ψυχική φθορά. Χωρίζω και μετά τα φτιάχνω με άλλον/άλλη. Μετά χωρίζω πάλι και τα φτιάχνω πάλι με άλλον/άλλη και ούτω καθ’ εξής. Την είναι δηλαδή η καρδιά του ανθρώπου για να ερωτεύεται και να ξε-ερωτεύεται ? Αυτές οι πολλαπλές σχέσεις και συγκρούσεις με διαφορετικούς ανθρώπους αφήνουν συνήθως πολλά κατάλοιπα. Μάλιστα κάποιοι έχοντας γνωρίσει πολλούς/πολλές δυσκολεύονται αρκετά να επιλέξουν σύντροφο. Μπαίνει διαρκώς η σύγκριση. Ο Μάκης είναι πιο όμορφος, όμως ο Τάκης είναι πιο αστείος, ο Σάκης είναι πιο πνευματώδης, όμως ο Λάκης είναι πιο έξυπνος κλπ.

Συμπέρασμα
Εξετάζοντας όλες τις παραπάνω παραμέτρους μπορούμε να πούμε ότι είναι ωραία η ικανοποίηση του σεξουαλικού ενστίκτου όμως αυτό θα πρέπει να γίνεται σε πλαίσια. Εκτός πλαισίων δημιουργούνται πολλά και φοβερά προβλήματα (για να συνδεθούμε και με την επικαιρότητα όπου είχαμε και απόπειρες αυτοκτονίας !). Και εδώ έρχεται η Εκκλησία που θέλοντας να μας προστατέψει παραγγέλει: όχι προγαμιαίες σχέσεις. Όποιος θέλει μπορεί να παντρεύεται και να ικανοποιεί όλες τις ανάγκες του (σεξουαλικές, ψυχολογικές, συναισθηματικές) με ένα άτομο σε όλη του τη ζωή. Αγαπητέ αναγνώστη ας μην ξεχνάμε ότι η Καινή Διαθήκη στην οποία αναφέρεται ο τρόπος ζωής που πρέπει να ακολουθούμε σε αυτά τα θέματα δεν γράφτηκε από κανέναν απατεώνα. Είναι θεόπνευστη και ως τέτοια πρέπει να την εκλαμβάνουμε. Είτε το παραδεχόμαστε είτε όχι, όπως υπάρχουν φυσικοί νόμοι υπάρχουν και πνευματικοί νόμοι. Και όπως όποιος δεν σέβεται τους φυσικούς νόμους (π.χ. νόμος της βαρύτητας) υφίσταται τις συνέπειες το ίδιο ισχύει και για όποιον δεν σέβεται τους πνευματικούς νόμους. Γιατί και οι πνευματικοί νόμοι έχουν συνέπειες. Γι’ αυτό να είμαστε αρκετά προσεκτικοί στις επιλογές μας αγαπητέ αναγνώστη. Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου (kdal75.blogspot.com).